Kókuszolaj, kókusztej, kókuszvíz

Hogyan javíthatjuk a kókusszal a szexuális életünket?

kokusz52_1.jpegA kókusz egy csodálatos növény, amelynek nagyon sok részét fel lehet használni étkezési és szépségápolási célokra. Azt azonban lehet, hogy nem sokan tudják, hogy a kókuszolaj és társai tökéletesen alkalmasak arra is, hogy egy kicsit fellendítsük a szexuális életünket. De hogyan is tehetjük meg mindezt?

  1. "Tankoljunk" fel kókuszvízzel - Ha Ön és partnere egy jó formájú és egészséges hidratációra vágyik egy-egy maratoni éjszakai "hancúr" előtt vagy után, akkor a legjobb választás a kókuszvíz használata. A kókuszvíz igen magas ásványi anyagokban, vitaminokban és olyan elektrolitokban, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a nagy energiaigényű feladatokhoz elegendő erőt biztosítsanak. A kókuszvíz hidratáltan tart minket, ezzel biztosítja, hogy frissen és energikusan legyünk az ágyban és az élet minden fontos helyszínén.
  1. Kókusztej: A kókusztej nagyon sokat segít a véráramlás fokozásában, ez pedig kiváló akkor is, ha a nemi szervekről van szó. A nemi szervek nyálkahártyáján futó erekben is felgyorsítja a vért, emellett a kókusztej az idegvégződéseket is érzékenyebbé teszi, ami különös élvezeteket tesz majd lehetővé. A kókusztej és a kókuszhús ezenfelül nagy mennyiségben tartalmaz C-vitamint és rezet, amelyeket a szervezet arra használ, hogy rugalmasan tartsa a vénákat, az artériákat, illetve a bőrt. Egy jó adag kókusztej tehát gyorsabban pumpálja a vért, megőrzi az erek rugalmasságát és biztosítja a szervezetet, hogy az sok oxigénnel legyen ellátva.

A hasi zsír elégetése kókuszolajjal

kókusz20.jpgAmikor próbálunk fogyni, akkor az olaj általában az utolsó dolog, amiről a ember azt gondolná, hogy segít a fogyókúrában. Azonban a kókuszolaj határozott kivétel ebben az esetben, hiszen segítségével valóban meg lehet szabadulni a hasi zsírpárnáktól. A kókuszolajat egyébként már évszázadok óta használják egy sor betegség természetes gyógyítására, illetve a test általános egészségének fokozására.

Zsírvesztés

Ahelyett, hogy a kókuszolaj lomhán menne végig a szervezetben és megbújna a bőr alatt, valójában nagyon könnyen elég az anyagcsere során és segít abban, hogy más zsíros szövetek is elégjenek a szervezetben. Ez annak a ténynek köszönhető, hogy a kókuszolajat lényegében közepes szénláncú zsírsavak alkotják, melyek könnyen felszívódnak a májban és zsírpárna helyett üzemanyaggá alakulnak át. Ezenfelül a közepes szénláncú zsírsavak segítenek elégetni a hosszú szénláncúakat, amikor a máj toxinokkal, transzzsírokkal, cukorral, alkohollal, drogokkal túlterhelt és emiatt lelassult, aminek következtében nem tudja rendesen lebontani a zsírokat. Azonban a máj a közepes szénláncú zsírsavak segítségével hatékonyabban kezd el működni, ennek köszönhetően az anyagcsere felgyorsul, így a zsírégetés is hatékonyabbá válik. Ez különösen észrevehető az olyan problémás területeken, mint a has, ahol a rosszul metabolizált zsírok megtapadnak. Ezenfelül a kókuszolaj stabilizálja a vércukorszintet, amely szintén elősegíti a fogyást, mert a stabil vércukorszint megkönnyíti, hogy egészséges élelmiszereket válasszunk és, hogy elkerüljük a túlevést.

A kókuszolaj előnyei a terhesség alatt

omega3depresszio.jpgNagyon fontos, hogy a terhesség alatt egy teljesen természetes, egész élelmiszereken alapuló étrendet kövessünk, hogy biztosítsuk a baba fejlődéséhez szükséges tápanyagokat az egész terhesség alatt. A kókuszvíz fogyasztása előnyös lehet, ráadásul ez egy igazán frissítő ital is, ami a kókuszdió közvetlen belsejéből származik. A kókuszvíz biztosítja a napi vízszükségletet, illetve a megfelelő elektrolitokat is. Ha trópusi helyen élünk, akkor lehet, hogy a kókuszdiót egészben megvásárolva, egy szívószálat beleszúrva tudjuk beszerezni. A mérsékelt égöv lakóinak pedig a kókuszvizet palackozva lehet beszerezniük a bioboltokban.

Folyadékpótlás

A kókuszvíz fogyasztása segít abban, hogy megfeleljünk a megnövekedett napi folyadékigénynek a terhesség alatt. A magasabb folyadékszükséglet azért fontos, hogy biztosítsuk a megfelelő vérkeringést, hogy karbantartsuk a magzatvíz mennyiségét, illetve, hogy biztosítsuk a magzat megfelelő keringését. Az Institute of Medicine azt ajánlja, hogy a terhes nők összesen három liter vizet fogyasszanak naponta. E folyadékmennyiség körülbelül 20%-ának kell származnia az ételek nedvességtartalmából, a fennmaradó 2,4 litert pedig az ivóvízből és a koffeinmentes, cukormentes italokból kell fedeznünk. A kókuszvíz a folyadékbevitel részeként segít pótolni a szükséges elektrolitokat és ásványi anyagokat.

Három hiba, amit elkövethetsz a kókuszolaj használatakor

kókusz5.jpgA kókuszolaj egyre növekvő népszerűsége annak köszönhető, hogy igazán nagy előnye van az egészségre, a fogyásra és a bőrre nézve. Azonban vannak, akik nem tudnak bánni ezzel a csodálatos olajjal. Van néhány dolog ugyanis, amit mindenképpen be kell tartanunk, akármilyen céllal is használnánk a kókuszolajat.

Hiba 1 - túl sok kókuszolaj

A túl sok kókuszolaj akár külsőleg, akár belsőleg használjuk problémákat okozhat. Belsőleg például igen gyakori, hogy hasmenést vált ki, ha túl sokat fogyasztunk el egyszerre, külsőleg pedig fényessé, zsíros hatásúvá teszi a bőrt, mivel nem tud maximálisan felszívódni, ezért megül a bőr felületén.

Hiba 2 - A kókuszolaj étrendkiegészítőként is használható, bizony

A kókuszolaj lényeges részét képezi az étrendben, mivel ez nagyon szépen véd a káros baktériumokkal, vírusokkal és egyéb szuper baktériumokkal szemben. A kókuszolaj egy olyan kiegészítő, ami ugyan nem minden esetben véd meg a betegségektől, viszont minden esetben csökkenti azok időtartamát vagy súlyosságát. A legegyszerűbb így használni: étolaj helyett, a mindennapokban.

Hiba 3 -  előtörnek a pattanások

Amikor a kókuszolaj pattanásos bőrre kerül, előfordulhat, hogy első körben felélénkíti azokat. Ez a reakció azonban csak egy tisztító folyamat eredménye, így nem szabad abbahagyni a kókuszolaj használatát, hanem csak simán megvárni, amíg elmúlnak ezek a pattanások maguktól.

A kókuszolaj jelentősen csökkenti a vérnyomást is

kókusz11.jpgMa az orvosok gyorsan gyógyszert írnak fel a magas vérnyomásra, már akkor is, ha a számok csak kicsit magasabbak, azonban a kutatások azt mutatják, hogy a kókuszolaj is egy rendkívül hatékony, ráadásul természetes gyógyír lehet a vérnyomás csökkentésére, illetve normalizálására.

A nyugat-indiai Medical Journalban megjelent tanulmány állítja, hogy a kókuszolaj, a kókuszvíz és a mauby (egy trópusi ital, amit a homoktövis kérgéből állítanak elő) igen hatékonyan a magas vérnyomás kezelésére. A kutatók 28 személyt vizsgáltak egy hónapon át és, akik ezeket a kiegészítőket szedték, azoknál jelentősen csökkent a magas vérnyomás.

A kutatók a résztvevőket négy csoportra osztották: a kontrollcsoport csak palackozott ivóvizet kapott, a másik csoport kókuszvizet, a harmadik maubyt, míg az utolsó kókuszvíz és mauby kombinációját. Minden résztvevő ugyanakkora mennyiséget ivott, naponta kétszer. A résztvevők egyike sem tudta pontosan megmondani, hogy milyen folyadékot iszik.

Az eredmények pedig rendkívül érdekesek voltak. A kókuszos csoportnál 71 %-kal csökkent a szisztolés vérnyomás, míg 29 %-kal a diasztolés. A maubys csoportoknál szintén megfigyelhető volt a javulás. Ezzel szemben a vizet fogyasztó csoportnál nőtt a szisztolés vérnyomás, méghozzá eléggé jelentősen 57 %-kal, a diasztolés viszont nem változott.

Tehát az eredményekből világosan kiderült, hogy a kókuszvíz és a kókuszolaj hatékony a vérnyomás normalizálásában. Ennek magyarázata a kókusz egyedülálló tápanyagtartalma.

A kókuszolaj egy csodálatos élelmiszer számtalan felhasználási lehetőséggel

kókusz8.jpgA kókuszdió nevét a spanyol felfedezőktől kapta, akik Cocos nuciferának nevezték, mivel úgy gondolták, hogy a majmok arcára hasonlít ez a gyümölcs. A kókusz rendkívül tápláló és a világ bizonyos területein az emberek étrendjének nagy százalékát a kókuszdió teszi ki.

A kókuszolaj igen gazdag rostokban és kiváló forrása a vitaminoknak és az ásványi anyagoknak, így nem véletlen, hogy a kókuszpálmát az élet fájának tekintik. Ma már a modern tudomány is el kezdte felfedezni előnyös tulajdonságait.

A kókuszolajat ma már az egész világon felhasználják, hogy széles sprektumu egészségügyi problémákat kezeljenek vele, például a tályogokat, az asztmát, a kopaszságot, a bronchitist, a horzsolásokat, az égéseket, a megfázást, a székrekedést, a köhögést, a vízkórt, a vérhast, a fülfájást, a lázat, az influenzát, a fogínygyulladást, a gonorrheát, a rendszertelen vagy fájdalmas menstruációt, a sárgaságot, a vesekövet, a tetveket, az alultápláltságot, a hányingert, a kiütéseket, a rühöt, a skorbutot, a bőrfertőzéseket, a torokfájást, a duzzanatokat, a szifiliszt, a fogfájást, a tuberkolózist, a daganatokat, a tífuszt, a fekélyeket, az émelygést, a gyengeséget és a sebeket.

A kókuszolaj a legjobb választás, hogy védjük és regeneráljuk a bőrünket. A bőr szövetei ugyanis megkeményednek és elveszítik rugalmasságukat az öregedéssel, ezért megereszkedett és ráncos bőr alakul ki. Azonban a kókuszolajjal ez a folyamat nagymértékben lelassítható.

A kókusztej előnyei

kókusz6.jpgA kókuszdió és a kókusztej is sokáig egészségtelennek számított, azonban az újabb kutatások bebizonyították, hogy ez egyáltalán nem így van. A trópusi országokban ezeket az anyagokat, a kókuszdiót, a kókusztejet és a kókuszolajat is már évszázadok óta használják gyógyításra és étkezési célokra. A kókusztej egyedi zsírsavjai segíthetnek a fogyásban, javítják az immunrendszer működését és csökkentik a szívbetegségek kockázatát is. Ezenfelül a kókusztej és a kókuszolaj hatékony a bőr és a haj egészségének javításában.

Fogyás

Egy új kutatás kimutatta, hogy ha nem eszünk elegendő mennyiségben zsírt, akkor kövérek maradunk. Bruce Fife kimutatta, hogy az egészsége zsírok beillesztése a diétába nagyon fontos a megfelelő fogyás elérésében. A kókusztej közepes láncú trigliceridjei például ilyenek, mivel eltelítenek, viszont nem halmozódnak fel a bőr alatt, hiszen energiaként hasznosulnak. A kókusztej és a kókuszolaj zsírsavjai ráadásul kiválóan alkalmasak arra, hogy csökkentsék az étvágyat és fokozzák az anyagcsere működését.

Az immunrendszer egészsége

A kókusztej nagy koncentrációban tartalmaz laurinsavat, valamint antimikrobiális lipideket és kaprinsavat, amik antibakteriális, gomba- és vírusellenes tulajdonságokkal rendelkeznek. A test átalakítja a laurinsavat monolaurinná, ami képes felvenni a harcot a vírusokkal és a baktériumokkal, amik olyan betegségeket okoznának, mint a herpesz, az influenza, a Candida vagy a HIV.

Szívbetegség

A kókusztej közepes láncú zsírsavjai javítják a szív egészségét. Egy tanulmány kimutatta, hogy a filippínó nők, akik több kókuszolajat ettek, mint általában az emberek, a vérének lipid profilja egészségesebb volt, ez pedig nagymértékben csökkentette náluk a szívbetegségek kockázatát. A kókusztej három fő zsírsava képes elpusztítani az atherogén élőlényeket is, amik az artériákban plakkot okoznának.

A finomított és az extra szűz kókuszolaj

kókusz4.jpgRégebben a tudósok azt állították, hogy a telített zsírokat el kell kerülni, mivel káros lehet az egészségre, azonban később felfedezték, hogy a kókuszolaj, habár 92 %-ban tartalmaz telített zsírokat, mégis nagyon egészséges olajról van szó. Persze ahhoz, hogy ezt a készítményt hatékonyan használhassuk, tudnunk kell, hogy mi a különbség a finomított és az extra szűz kókuszolaj között.

Mindig figyeljük meg, hogy milyen típusú kókuszolajat veszünk le a polcról!

Ha szűz kókuszolajról van szó, azt mindig jelölik a címkén, sőt az is rá lesz írva, hogy finomítatlan változatról van szó. A hagyományos kókuszolaj ezekkel a típusokkal szemben egy finomított termék, így nem fogjuk a dobozán megtalálni a finomítatlan, extra szűz és organikus jelzőket.

Azonosítás

A hagyományos és a szűz kókuszolaj sok mindenben különbözik. A hagyományos, finomított változat teljesen fehér, szilárd és szagtalan, valamint íztelen. Az extra szűz kókuszolaj ezzel szemben átlátszatlan, fehér színű és jellegzetes kókuszos aromája van.

Mindkét változat szilárd szobahőmérsékleten, de könnyen meg lehet olvasztani őket.

Feldolgozottság

A hagyományos kókuszolajat általában a kókusz szárított húsából, a koprából állítják elő. A szűz kókuszolajat ezzel szemben hidegen sajtolják ki a friss húsból és nem használnak feldolgozása során fehérítő és szagtalanító anyagokat.

Jelentőség

A hagyományos kókuszolaj tápanyagtartalma jóval alacsonyabb, mint az extra szűz változaté, mivel az alacsony minőségű szárított koprából készül, ráadásul a feldolgozás során értékes illóolajokat is kivonnak belőle. 

A kókusztej és a rák

kókuszolaj4.jpgA kókusztej igen gyakori összetevője a thaiföldi ételeknek. A kókuszos termékek Ázsián kívül még nem olyan népszerűek és sokszor bizonytalanul is közelítenek felé, mivel igen sok telített zsírsavat tartalmaz. Azonban a kókuszolaj zsírsavai teljesen különbözőképpen működnek, mint más telített zsírsavak, sőt sokkal egészségesebbek is azoknál. A rákos betegeknek sokszor tartózkodniuk kell a tejtermékektől, de a kókusztej az ő esetükben is fogyasztható. Sőt kifejezetten ajánlott is kókusztejet fogyasztani a rákos betegeknek, mivel képes lassítani a rákos sejtek növekedését. 

A kókusztej

A kókusztej úgy keletkezik, hogy a kókuszdió érett húsából kipréselik a nedvességet. A zsíros kókusztejet csak egyszer hígítják, a vékonyabbat pedig többször. Ennek következtében a kókusztej gazdagabb és több tápanyagot tartalmaz. A kókusztej magas közepes szénláncú zsírsavakban, amiket a szervezet másképpen dolgoz fel, mint a telített állati zsírokat. Ezek a zsírsavak könnyen felszívódnak a szervezetben és energiaként tárolódnak.

Rákos betegek számára előírt diéta

A daganatos betegek számára előírt táplálkozási útmutató célja, hogy megakadályozza a rák növekedését. A főbb irányelvek közé tartozik a sok zöldség és gyümölcs fogyasztása, valamint a feldolgozott ételek elkerülése. Különösen fontos, hogy ne fogyasszanak olyan tejtermékeket, amik sok laktózt tartalmaznak, mivel ezek gyulladásokat váltanak ki, illetve fokozzák a rákos sejtek növekedését. A kókusztej azonban igen hatékony a rák kezelésében. Könnyen emészthető és növeli az energiaszintet. Ezenfelül zsírsavjainak köszönhetően stimulálják az immunrendszert.

Mi a különbség a hidegen sajtolt és a szűz kókuszolaj között?

kókuszolaj6.jpgA kókuszolajról már kimutatták, hogy számos egészségügyi előny tulajdonítható neki, annak ellenére, hogy magasabb százalékban tartalmaz telített zsírokat, mint sok más olaj. A kutatók úgy vélik, hogy kapcsolat áll fenn a kókuszolaj fogyasztása és a szív és immunrendszer egészsége között, mivel azokban az országokban, ahol sokat fogyasztanak kókuszt, ott e betegségek is kisebb százalékban jelentkeznek. Azonban nagyon fontos az elfogyasztott kókuszolaj minősége.

Finomított kókuszolaj

A finomított kókuszolaj is a szárított kókuszhúsból vagy koprából készült. Ezt az olajat azonban fehérítették, szagmentesítették és megtisztították a szennyeződésektől. Minősége alacsonyabb, sok esetben hidrogénezik, így az értékes tápanyagok is elvesznek belőle.

Szűz kókuszolaj

A szűz kókuszolajat friss kókuszhúsból állítják elő. Mechanikusan állítják elő. Értékesebb, mint a finomított kókuszolaj, hiszen nincsen hidrogénezve. Azonban ebben is kevesebb laurinsav található, mint az organikus társában.

Organikus vagy hidegen sajtolt kókuszolaj

A kókuszpálmát bio körülmények között termesztik, majd a kókuszhúsból mechanikusan, kézi eljárással nyerik ki a kókuszolajat. Ez az olaj színes és jellemzően megőrizte a kókusz aromáját is. Ebben található a legnagyobb koncentrációban a kókuszolaj értékes zsírsavjai, a kaprilsav és a laurinsav. Ez a típus a legmagasabb minőségű és a legegészségesebb választás, mert mentes minden vegyi anyagtól.